Tek Türkiye Dizisi

7 Mayıs 2009 Perşembe

Tek Türkiye'nin Zelal Annesi Özlem Alınözü İle Sohbet Tadinda Bir Roportaj


Zelal Anne'nin unutamadığı anı

Tek Türkiye ile gündeme oturan ekranların en fedakar annesi Zelal Anne rolünü canlandıran Özlem Akınözü ile röportaj...

Bir yandan şehit haberleri ile evlere ateş düşerken, bir yandan yaklaşan anneler günü kimilerini tatlı bir heyecana sürüklerken, kimilerinin yüreğini burkuyor. Bir evlat kaybedip, bin evlat kazanan Şehit annelerinin anneler gününü kutluyor, bugünün önemini Tek Türkiye ile gündeme oturan ekranların en fedakar annesi Zelal Anne rolünü canlandıran Özlem Akınözü ile paylaşıyoruz. Özlem Akınözü, geçen yıl anneler gününde birçok kolej tarafından yılın annesi seçilmiş, plakete layık görülmüştü.

Anneler gününün yaklaşması sebebiyle sizinle hem annelik kavramı hem de Zelal Anne üzerine söyleşi yapmak istedik.

Tek Türkiye dizisine ilk katılımınızdan bahsederken, oynayacağınız rolün inanılmaz etkisi olduğundan bahsetmiştiniz. Zelal Anne’nin sizi çeken yanı neydi? Zelal Anne’nin en çok hangi huyu sizinle örtüşüyor?

Öncelikle tüm şehit annelerinin anneler gününü kutlamak istiyor ve onlara sabırlar diliyorum. Zelal karakterinin fedakârlığı, azmi, dürüstlüğü beni en çok etkileyen yönleri oldu. Benimle örtüşen yönlerine gelince azmi diyebilirim. Zira bende inandığım doğruların peşinden yılmadan giderim. Dürüstlük her insanda olması gereken bir vasıf, fedakârlık ise her Türk kadınının en önemli vasfı diye düşündüğümden Zelal’in bu yönlerinin sadece benimle örtüştüğünü düşünmüyorum.

Siz evli bir de evlat sahibisiniz, hal böyle olunca çekim esnasında Tarık ile yaşadığınız ana- oğul sahneleri sizi nasıl etkiliyor. Gerçek hayatta yaşadığınız bazı kareler çekim esnasında gözünüzün önüne geliyor mu?

Evet, benim de 19 yaşında bir oğlum var. Şu anda yurt dışında ve bende tıpkı Zelal’in 1. sezondaki hali gibi şu an onun hasreti ile yanıyorum, ancak onun sağlıklı ve mutlu olması benim için her şeyden önemli. Gerçek hayatta yaşadığım pek fazla kare olmuyor benim için, zira benim oğlumla yaşadıklarımla, Zelal’in Tarık’la yaşadıkları pek aynı şeyler değil. Dileğim hiçbir Anne Zelal’in yaşadıklarını yaşamasın.

Anne olmak nasıl bir duygu?

Tanrının biz kadınlara verdiği en büyük özellik Anne olabilme vasfı. Bu duygunun tarifi anlatılamaz.

“Bir evlat sahibi olduktan sonra, annelerin kıymeti anca o zaman çok iyi anlaşılır” derler. Buna katılıyor musunuz?

Annemin ben anne olana kadar sürekli söylediği bir sözdü ve bunu anne olunca o kadar iyi anladım ki. Ben bugün oğlum için neler hissediyorsam o da benim için aynı şeyleri hissetmiş ve halende hissetmeye devam ediyor. Allah annelerimizi ve babalarımızı başımızdan eksik etmesin.

Annenizle yaşadığınız ve hiç unutamadığınız bizimle paylaşabileceğiniz bir anneler günü var mı?

Yanlış hatırlamıyorsam 7-8 yaşlarımdaydım ve kardeşimle birlikte anneme bir sürpriz yapmaya karar verdik. Ona güzel bir yemek yapacaktık ve en kolayı köfte gibi gelmişti bana, kıymanın içine tuz koydum ve şekil vererek kızartmaya başladım ancak ekmek konulacağını bilmediğim için köfte, kıyma kavurma olarak sofraya geldi. Ancak annemin bozuntuya vermeden ellerinize sağlık benim canlarım deyip sarılışı ve yıllar sonrada köftenin nasıl yapıldığını öğrenince benim nasıl üzüldüğümü hiç unutamam.

Evliliğin en güzel yanı; bir evlat sahibi olabilmek mi?Elbette evliliğin en güzel yanı bir evlat sahibi olmak, hele bu bir de mutlu bir evliliğin evladı ise dünyanın en tarif edilemez güzelliği olsa gerek.

Oğlunuzun Anneler Günü’nde size özel jestleri oluyor mu?

Bugüne kadar bana Anneler Günü’nde hep benim için yazdığı şiirleri hediye etmiştir. Bir annenin alabileceği dünyanın en güzel hediyesi bu olsa gerek. Ancak bu sene ilk defa onsuz geçireceğim anneler gününü.

Anneler Günü’nde bir anneye verilecek en güzel ödül nedir?

Yukarıda da söylediğim gibi ya duygularınızı ifade eden birkaç cümle, bir çiçek, bir öpücük. Bir anne başka bir şey beklemez zaten.

Peki, Zelal Anne artık gülecek mi?

Bu sorunun cevabını inanın bilmiyorum. Benim ve tüm izleyicilerimizin gönlü Zelal’in artık gülmesinden yana.

Sevenlerinizin Zelal Anne’ye tepkileri nasıl?

7den 70’e herkes Zelal’i çok sevdi. Kimi kızı gibi, kimi annesi gibi, kimi teyzesi gibi. Zelal’in bu kadar sevilmesinde benimde bir rolüm olduysa eğer ne mutlu bana.

Yoğun set çalışmalarında bize de vakit ayırdığı için Özlem Hanıma çok teşekkür ediyor, başta Özlem Hanım olmak üzere tüm annelerimizin Anneler Günü’nü tebrik ediyoruz!...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder