Tek Türkiye Dizisi

21 Haziran 2009 Pazar

Tek Türkiyenın Dila hemşiresi ile özel röportaj


TEK TÜRKİYE'Yİ ANLATTI
"Tek Türkiye’nin romanını okusaydım, onu anca bu kadar güzel hayal ederdim!..."

Yavaş yavaş en büyük alışkanlığımız Tek Türkiye’mize veda etmeye hazırlanıyoruz!.. Birkaç ay dahi olsa bu güzel yüzleri ekranda görememek hepimizi şimdiden üzüyor!... Ve Tek Türkiye oyuncularından sezon finali sohbetimizi yoğun talep üzerine Dila karakteri ile Müjgan Gönül’e ayırdık!.. Hepinizin ilgisini çekecek muhteşem bir söyleşi sizleri beliyor!..

Medyayı bir hayli meşgul eden, başarısıyla parmak ısırtan dizi Tek Türkiye’nin duygusal güzeli “Dila” ile hayranları arasındaki ilişkiye görüp de imrenmemek elde değil. Tek Türkiye tutkunları dizide ki Dila hemşire için “ Tek Türkiye, bir dizi değil de roman olsaydı ve ben bu romanı okusaydım, Dila karakteri gözümde aynı dizideki Dila kadar güzel olurdu” diyor.

Oynadığı rolü ile o kadar benimsemişler ki Dila’yı adının Müjgan Gönül olduğunu bile bile onu Dila Hemşire olarak anıyorlar. Set arkadaşları da onun için “en az kendi kadar narin bir kişiliği var, görünüşü gibi narin biridir Müjgan” diyor. Cast’dan arkadaşları ise, “ Müjgan ile sorun yaşamak için, sorunlu olmak lazım, o kadar mülayim ve iyimser bir kız ki birçok konuda bize yardımcı oluyor” diyor.

Hayranlarına dizide tanıdığınız Dila’yı birde gerçek Müjgan Gönül olarak düşündüğünüz de aklınıza ne geliyor diye sorulduğunda, sevenleri “ işini zevkle yapan, asla hırsa, şöhrete kapılmayacak gibi duran, çok yardımsever bir insan olarak tanımlıyoruz” diyorlar.

Hakkında bu kadar olumlu düşünülen, bu kadar sevilen Müjgan Gönül kimdir? Kaç yaşında, nerelidir? Söz Müjgan Gönül’ün. Yani Dila Hemşirenin!..

1985 İstanbul doğumluyum. Tekirdağ, Saray’lıyım. Lise öğrenimimi tamamladıktan sonra, gösteri sanatları merkezi oyunculuk bölümünde 2 yıl oyunculuk eğitimi aldım, pantomim ve klasik bale üzerine çalışmalar yaptım kısa bir süre, özel bir tiyatroda da 2 yıla yakın çalışmam oldu. Ve şu an bildiğiniz üzere Tek Türkiye projesinde Dila karakterini canlandırıyorum.

İlk oyunculuk denemeniz ne zaman oldu?

Oyunculuk serüvenim lisede okurken okulumuzun tiyatro kulübüne girmemle başladı. Liseler arası düzenlenen bir festival için oyun hazırlıyorduk, Türkmen düğünü adlı tiyatro eserinde ben Elif karakterini canlandırıyordum. Katıldığımız festivalin son günü bir ödül töreni düzenlendi, hiç ummadığım bir sürpriz oldu benim için, o gün oradan bir ödülle ayrıldım. Geleceğe umut vaat eden bayan oyuncu ödülünü jüri bana layık görmüştü, eve gelene kadar ayaklarımın yere basmadığını söyleyebilirim. Yaşadığım onur, gurur ve mutluluğun etkisiyle bu yola baş koydum.

Müjgan Gönül’ün hayalindeki meslek nedir?

Küçük bir kız çocuğu iken de, şu anda da hayallerimi süsleyen tek meslek oyunculuk oldu.

TV dünyasında kendinizi en son nerede görmek istersiniz?

Sosyal sorumluluk içeren, anlamlı, insanlığa faydalı projelerde yer almış olmak, ve beni tanıyan insanlardan kötü sözler işitmemiş olmak, benim için yeterli.

Tek Türkiye sezon finali geldi, sette durumlar nasıl? Daha bir tempo mu var?

Sette ilk günden bu yana hep yoğun bir tempo var. Sezon finalinin yaklaşması hepimizi çok heyecanlandırıyor tabi, merakla 74. bölümü bekliyoruz. Sette hem mutluluk var, hem hüzün. Kendi adıma şimdiden o burukluğu yaşamaya başladım bile. Bir sonraki bölümün senaryosunu merak etmemek, çektiğimiz bölümün nasıl olduğunu, dört gözle Perşembe günlerinin gelmesini beklememek hüzünlü ve sıkıcı kısmı. Ama ailemin yanında olacak olmak, arkadaşlarımla vakit geçirmek ve dinlenmek mutlu eden tarafları olacak İnşallah.

Yaz geldi, sette havalar nasıl?

Akşam saatlerinde çalışmak çok keyifli, fakat öğle saatlerinde dış çekimlerde biraz zorlanıyoruz, çok yakıcı bir güneş var Konya’da. Ama şikâyet etmiyoruz soğuklardan çok daha iyi.

Tek Türkiye’ de Dila hariç bir karakter beğenin ve onu oynayın deseler, hangi karakteri seçerdi Müjgan Gönül?

İyi ve kötü tüm karakterleri çok anlamlı Tek Türkiye’nin, onlara can veren tüm oyuncular da çok başarılı. Hepsini oynamak isteyebilirdim ama ben yine de Dila derim.

Düşündüğünüz bir sinema projeniz var mı?

Dizinin araç, sinemanın amaç olduğunu düşünenlerdenim, her oyuncunun hayallerinden biridir sinema filminde rol almak. Çok isterim tabi, ama şu an gündemde olan bir sinema projesi yok.

Seyirci Dila ya çok alıştı, ekranlarda onu görmek bazıları için büyük bir alışkanlık haline geldi peki Tek Türkiye bittikten sonra yine Müjgan Gönül’ü ekranlarda görebilecek miyiz? Size uygun gelecek, Dizi, reklam tekliflerine evet der misiniz?

Bende Dila’ ya çok alıştım.Sizinde dediğiniz gibi gelecek uygun projelere gururla, seve seve evet derim.

Yemekle aranız nasıl, en sevdiğiniz yemek?

Pekiyi sayılmaz, çünkü çok iştahlı biri değilim. En sevdiğim yemeğe gelince tüm zeytinyağlı sebze yemeklerini severim.

Takip ettiğiniz bir dizi var mı?

Yoğun çalışma temposundan pek mümkün olmuyor, ama ne yapıp edip Tek Türkiye’yi izlemeyi başarıyorum.

Müjgan Hanım, çocukluğunuzdan bu yana sizde kalan bir huyunuz var mı? Büyükleriniz çocukluğunuz hakkında ne der?

Gezmeye çıkılmadan önce çok heveslenirdim, herkesten önce koşa koşa ben gitmeye çalışırdım, fakat gittiğimiz yerlerde de huysuzluk yapardım, sıkıldım eve gidelim diye. Zaman zaman hala bu ruh halinde olduğum oluyor ama artık sıkılsam da belli etmemek için elimden geleni yapıyorum. Çocukluğuma gelince çok yaramaz olduğumu ve avazım çıktığı kadar bağırarak ağladığımı anlatır hep büyüklerim. Baya yaka silkmişler ben büyüyene kadar.

Evlilik konusu hakkında ne düşünüyorsunuz? Özellikle bir gençlerin doğru bir evlilik için neleri kat etmesi gerekir?

Yeryüzündeki en kutsal kurum aile. Ve bu kurumun kurucuları olan bir birey olarak yapacağınız en zor iş uygun bir eş seçimi. Uygun ve doğru seçimden sonra kalan şey mutluluğu ve yaşamı paylaşmak. Genç kız ya da genç erkeğin olgunlaşmış olması, yaşam felsefesini kafasında oturtmuş olması, kat etmesi gereken en önemli yol.

Yeşilçam deyince neleri hatırlıyorsunuz?

Hepimizi ekrana kilitleyen, defalarca izlediğiniz halde sıkılmadan aynı lezzetle tekrar tekrar izlenen filmler, samimi ve sıcacık oyunculukları hatırlıyorum.

Sizin için olmazsa olmaz en önemli üç şeyi sıralayın desek ne derdiniz?

Hayatımda hiç olmazsa olmazlarım yoktur, bugün elimizde olanın yarın olmayacağı bilincinde olmaya çalışırım her zaman.

Müjgan Gönül’ün bazı konularda “ Dila” karakterine nasihatleri olduğunu okumuştuk medyadan, peki “ Dila “ karakterinin Müjgan Gönül’e verdiği önemli mesajlar var mı?

Sabrı ve sükûneti Dila karakteriyle yeniden keşfettim, Dila bir hayal ürünü evet ama Dila’nın güzel huylarını örnek alarak gerçekleştirmek hayat vermek bizim elimizde.

İstanbul’un sizin için ayrı bir yeri var mı? Sizin için İstanbul ne ifade ediyor? En çok hangi semtini seviyorsunuz?

Olmaz mı hiç? Doğup büyüdüğüm şehir. Hemen hemen tüm anılarım bu şehre, bu şehrin insanlarına, bu şehrin semtlerine ait. Hiç bu kadar ayrı kalmamıştım İstanbul’dan, burada daha bir kıymetini anladım. Yaşamak zor olsa da bir o kadar renkli ve güzel İstanbul’da… Her semtinde ayrı bir doku ayrı bir hikâye ve güzellik var. En çok sevdiğim semtine gelince, Büyükada.

7. Türkçe Olimpiyatları hakkında ne düşünüyorsunuz? 115 farklı ülkenin 700 farklı çocuğu Türkçe eserler canlandırıyorlar, Türkçe konuşuyorlar size neler hissettiriyor bu gösteriler?

Son zamanlarda yapılan en önemli organizasyon Türkçe olimpiyatları. Her yıl takip etmeye çalışırım. Her geçen yıl daha büyük bir coşkuyla katılımın artması değerinin anlaşılması beni çok mutlu ediyor, gururla izliyorum bu gelişmeleri. Olimpiyatlara katılan çocukların bir kaçıyla tanışma fırsatım da oldu bu sene, her biri çok özel, çok ahlaklı, seçilmiş çocuklar, canı gönülden destekliyorum hepsini, umarım Türkçe ve Türkiye hayatlarının bir köşesinde daima olur. Geleceğimize en güzel yatırım bu çocukları yetiştirmek Türkçeyi öğretmek, Türkiye’ye davet ederek toplumumuzu tanıtmak. Onları yetiştiren dünyanın bir ucuna giderek oralarda hizmet veren tüm öğretmenlere de sonsuz teşekkürler ediyorum bir Türk genci olarak. Çok büyük bir vazife her yiğidin harcı değil, helal olsun her birine.

* * *

Gerek yurtiçi gerek yurtdışı birçok organizasyonlara katılıp, bir yandan sezon finali için büyük bir gayret ile çalışan Müjgan Gönül, sevenlerinin kıymetini çok iyi bilen oyunculardan biri. Yarın akşam Samanyolu ekranlarında sizi muhteşem bir sezon finalinin beklediğini hatırlatan ve tek tek bütün severlerine selamlarını ileten Müjgan Gönül’e teşekkür edip, başarılar diliyoruz!..

4 yorum:

  1. dila'yı seviyorum

    YanıtlaSil
  2. dila hemşire sevgi ve fedakarlığın zirvesi başarılar

    YanıtlaSil
  3. i love mujgan gonul

    I miss mujgan gonul

    YanıtlaSil
  4. mujgan gonul seni cok sevirik.basarilar.

    YanıtlaSil